Zamestnanci SP chcú byť bližšie k ľuďom, pomôcť im majú rovnošaty

05.01.2012 Bratislava

Bratislava 5. januára (TASR) - Imidž pracovníkov Sociálnej poisťovne (SP) sa má zmeniť. Tí, čo sú v styku s klientmi, by mali dostať rovnošaty. \"Toto nevnímame ako konečný stav, ide iba o sprievodný znak niečoho. To znamená, ak by sme boli neochotní, ak by sme boli poobliekaní v \'sebalepších\' oblečeniach, tým sa nič nemení,\" vysvetľuje v rozhovore pre TASR šéf poisťovne Ľuboš Lopatka.

Už od svojho nástupu deklaroval, že chce dostať poisťovňu bližšie k ľuďom. \"Môžem konštatovať, že sme na tom lepšie, ako tomu bolo pred rokom a verím, že sme na tom horšie, ako tomu bude o pol roka, o rok,\" dodal s tým, že SP čaká ešte práca v tejto oblasti, a to aj napriek už spustenej novej webovej stránke, novým infolinkám či absolvovaným školeniam pracovníkov.

V blízkej budúcnosti nastane okrem rovnošiat aj zmena v počte zamestnancov, ktorí prichádzajú do styku s občanmi. V súčasnosti sa totiž pracovníci striedajú na rôznych miestach v rámci pobočky, pričom jednou z ich úloh je aj klientske centrum. Do budúcna by sa mali na tieto pozície vyberať \"tí najkomunikatívnejší, asertívne sa správajúci ľudia s ochotou pomôcť ľuďom\".

Snahy poisťovne smerom k občanom sa podľa Lopatku odzrkadlili na objeme sťažností. \"Ich pokles je veľmi výrazný,\" zdôrazňuje. Upozorňuje tiež na fakt, že SP sa podarilo aj znížiť reakčný čas, dĺžku vybavovania sťažností. Aktuálny priemer je 35 dní, pričom sa im ho podarilo znížiť z pôvodných 60.
 

Vyberte región

mark